donderdag 31 december 2009

Tussen Kerst en Nieuw

Wat een luxe. Een weekje thuis en mogelijkheden zat om te sporten.

Maandag gaan fietsen. Brr wat was het koud. Dik ingeduffeld start ik aan een trainingsrit van 55km en trotseer de temperatuur van 4 a 5 graden. De wegen zijn terug volledig sneeuwvrij.

Dinsdag alleen gaan fitnessen. In weze dezelfde reeks als vorige keer afgehaspeld. Ik merk duidelijk de afwezigheid van Marnix en doe het een stuk rustiger aan. In de volgende sessies zal ik er trouwens ook moeten waken me niet te forceren om niet in dezelfde situatie als twee jaar geleden te vervallen. Toen ben ik er ook nogal heftig ingevlogen met een peesontsteking en 6 weken kinesie tot gevolg. Niet dat ik pijn heb maar ik voel m'n knie op exact dezelfde plaats als toen. Opletten is de boodschap.

Gisteren, woensdag heb ik mijn oude koersfiets terug op de rollen geinstalleerd. Mijn zoon gebruikt deze in de zomer en is dus volledig op z''n maat afgesteld. Zadel hoogte en positie zijn snel bijgesteld. De ultrakorte stuurpen laat ik maar zo en begin aan 50minuten durende training. Met een DVD in de draagbare PC werk ik hetzelfde programma als Marnix af. 10' opwarrming, 20' tegen 146HS/min, 4' rust, 15' tegen 146HS/min. Zwetend als een paard stap ik tevreden van m'n fiets.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten