zondag 13 december 2009

Week 3

Woensdag avond een training in zaal. Het ging tamelijk vlot. Als opwarming 25 minuutjes op een cardio toestel en daarna het echte werk. Voorlopig blijft het bij opbouw waarbij ik de gewichten nog niet laat oplopen. Om te eindigen nog snel een dikke 20 minuten op de fiets. Hartslag steeds in zone D1 houdend. Moe maar voldaan rij ik terug naar huis.

Vandaag zondag 55km gaan fietsen. Ondanks het koude weer werd het en heel mooie rit. Eens langs de Schelde (ja ik blijf het voorlopig op het vlakke houden) wordt ik ingehaald door een groepje van een 6 tal renners. Hun tempo leek me mooi en ik klamp aan. Hel eventjes ga ik boven de vooropgestelde hartslag maar eens in het wiel kan ik heel gemakkelijk volgen. Het is een verademing om zonder me te forceren constant de km teller op 29 a 30km/hr te zien staan. Bij het keerpunt heb ik opnieuw geluk en sluit ik aan bij een eenzame fietser die net iets harder gaat dan ik. Terug lukt het me om binnen de gestelde zone te blijven. Wanneer de fietser na een 10 tal km een ander weg inslaat bedank ik hem voor de rit. Hij is duidelijk opgezet met het compliment.

Het werd dus opnieuw een solo training. Hoewel ik gisteren nog had afgesproken met Marnix ben ik er uiteindelijk alleen op uitgetrokken. Deze morgen kreeg ik rond 9hr een telefoontje van Marnix, de avond voordien was duidelijk te zwaar geweest. Ware het niet van het feit dat ik weet dat hij ondertussen alle alcohol heeft afgezworen klonk zijn stem bijzonder whisky.
Op naar woensdag, hopelijk lukt het ons nu om samen te trainen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten